Arama motoru dünyasında Google ve diğerleri: Google katillerine gerçekten hala yer var mı?

ABD'deki Adweek sitesi geçtiğimiz günlerde arama motorları ile ilgili bir araştırma yayınladı. Araştırma ABD'de 18 yaş ve üzeri kullanıcıların katılımıyla oluşturulmuş rakamlar üzerinden arama motoru sektöründeki son durumu ortaya koyması açısından son derece faydalı olsa da, sitenin yorumları karmaşaya neden oldu.



Araştırmanın asıl amacı, reklam verenlerin hedef kitlelerine ulaşmak için arama motorlarını en sağlıklı ne şekilde kullanabileceklerini ortaya koymaktı. Kullanıcıların en sık kullandıkları arama motoru, haftada en az bir kez hangi arama motorunu kullandıkları ve açılış sayfası olarak belirledikleri arama motorları incelendi. İncelenen rakamlar Google'ın ciddi bir farkla önde olduğunu gösterdi.

Adweek sitesinin bu rakamlara rağmen raporun başlığına "Google katilleri için hala yer var" demesi büyük tepki topladı. Her ne kadar rakamlar Google'ın rakipsiz olduğunu göstermese de, aradaki fark Yahoo, AOL veya MSN gibi diğer alternatiflerin birer "Google katili" olmaktan (en azından şu an için) çok uzakta olduğunu gösterdi.

Raporun başlığı okur tepkileriyle düzeltilmiş olsa da, pek çok kullanıcı Google'ın geçilmesinin mümkün olup olmadığını düşünmeye başladı.

0 yorum:

Yorum Gönder