Bu dökümanımda yeni başlayanlar için XP ye nasıl format atılabileceğini anlatmaya çalışacağım..

Evet arkadaşlar öncelikle ihtiyacımız olan takdir edersiniz ki 1 XP Cd si. Orjinal ya da Crackli olması gerekiyor..

Şimdi format işlemine başlayalım.. Adım adım anlatıyorum..

1- CD'nizi sürücünüze takın, Pc yi yeniden başlatın..
2- PC açılırken F8 e basın, Cd nizin bulunduğu dizini(en alttaki) seçin ENTER a basın..
3- Burdan sonra Cd den önyükleme için bir tuşa basın yazısı gelince bir tuşa basın.. önyükleme otomatik olarak yapılacak.. (2-5 dk)
4- Karşınıza Win Xp Kur menüsü gelir..
5- ENTER a basın.. devam edin..
6- Karşınıza Lisans Sözleşmesi gelecektir.. F8 e basarak kabul edin..
7- Şimdiyse Yükleme ve Onarımla ilgili menü gelir.. Buradan Windows u kurmadan onarmayı deneyebilirsiniz ama ben burada Win kurmayı anlatıyorum. ESC ye basın ve geçin..
8- Şimdi Windows kurulacak dizinler(sürücüler) ekrana gelir. Burada dizinimizi C olarak ayarlayalım (örnek) Windows C:\WINDOWS\ dizinine kurulacaktır.. Seçimi yaptıktan sonra C tuşuna basıp onaylayın..
9- Bu adımda biçimlendirme şekillerini seçiyoruz.. Çabuk biçimlendir (en üstteki seçenek) seçip devam edin
10- Onay menüsünde F tuşuna basıp işlemi başlatın.. içimlendirme başlayacaktır.. Ardından seçili dizine kopyalanır. İşlemler tamamlandıktan sonra 10 sn içinde sistem otomatik olarak yeniden başlar..
11- PC yeniden başlar ve Win Xp kurulumu bu noktadan itibaren otomatik olarak devam eder. Yaklaşık 40 dk sürer.. Burada karşınıza Win Serial sorusu gelecektir.. Serial ı doğru olarak girerseniz yükleme başarıyla devam edecektir
12- Win Xp kurulumu tamamlandıktan sonra basit birkaç ayar yapmanız istenir.. Bu ayarları da yaptıktan sonra Pc ye başarıyla format atmış olursunuz..
Her adımı açık açık anlatmaya çalıştım. Bilmeyenler için çok yararlı olacağı kanısındayım..

umarım işinize yaramıstır forumda daha oncedende format konusu vardı ama bu sekılde format atma yoktu bende koydum neyse bılmıyenler ıcın iyi oldu...


0 yorum:

Yorum Gönder